Business-ul cu legume -  esec sau succes

Creșterea legumelor poate fi foarte profitabilă, dacă știi să urmărești câteva aspecte esențiale, cum ari fi:

  1. Stabilește de la început destinația produselor pe care urmează să le cultivi: legume de consum în stare proaspătă/ industrializare și păstrare etc.
  1. Produce o gamă cât mai diversificată de sortimente, care să conțină un minimum de 8-10 articole/ fermă. Poți include și produse de nișă, cu o valoare mare adăugată pe unitate de măsură, cum ar fi: sparanghel, roșii cherry galbene,tigrate, galbene; vinete, morcovi sau ardei baby, bame, rucola etc.
  2. Cere beneficiarilor specificațiile tehnice de calitate, de exemplu calibru, gramaj/ bucată grad de maturare, condiții de transport etc., pentru fiecare articol care urmează să fie livrat.
  3. Stabilește un grafic de livrări, care să conțină unitățile de măsură livrate pe săptămână, pentru fiecare articol. Acesta este necesar pentru optimizarea planului de culturi, esalonarea: recoltarilor, achizițiilor de ambalaje, utilizarea spațiilor de prerăcire și răcire și a mijloacelor de transport.
  4. Cunoaște-ți foarte bine costurile de producție pentru fiecare articol in conditii de camp si solar (sera) daca ferma produce legume atat in camp deschis cat si pe suprafete acoperite.
  5. Monitorizează atent evoluția pieței.
  6. Fă-ți o simulare a prețului de productie si de vânzare pe articol, ținând cont si de de modalitatea de ambalare: carton, lemn, sac, plasă, caserole etc, si transport.
  7. Documentează-te foarte atent referitor la lanțul de frig și la pierderile tehnice pentru fiecare articol, luând în considerare perioada de depozitare, temperatura și umiditatea. Poți preveni astfel apariția problemelor în valorificarea legumelor.
  8. Încearcă să îți specializezi echipa în următoarele domenii:
  • Producție
  • Controlul calității și a modului de ambalare pentru fiecare articol, în funcție de sezon și confom cu cele cerute de beneficiar
  • Depozitare și transport
  • Vânzări
  1. Combina intr-un mod foarte eficient parteneriate pe termen lung (1-3 ani) cu cele pe termen scurt (6 – 12 luni)