Cheia succesului in business-ul cu legume ca si in alte domeniu este reprezintata de intampinarea clientului cu un produs de calitate insotit de o campanie de promovare si informare corecta a clientului a modului si conditiilor de productie.

In ultimii ani marile lanturi comerciale aplica aceste modalitati de atragere a benificiarilor tot mai frecvent, astfel incat sa atinga doua mari target-uri: traffic clienti si vanzari.

Daca vorbim strict de legume in calitate de producatori trebuie sa intreprindem urmatorii pasi:

  1. Sa ne clarificam ce destinatie trebuie sa aibe produsele noastre (consum in stare proaspata, industrializare si pastrare).
  2. Sortimentatia cat mai diversificata (minim 8 – 10 articole/ferma), inclusive produse de nisa, cu o valoare adaugata/UM mare (sparanghe, tomate chery galbene, tomate cocktail, baby eggplant, baby carrot etc) astfel incat sa fim cat mai atractivi in piata dar sa ne permita realizarea unui asolament care in mod sigur contribuie la un cost de productie/UM produs mult mai mic fata de monocultura sau un mod haotic de rotire a culturilor/suprafatele cultivate.
  3. Sa solicite specificatiiile tehnice de calitat pentru fiecare articol care urmeaza a fi livrat.
  4. Sa solicite un graphic de livrari (UM/saptamana/articol), necesar pentru asi optimiza planul de culture, achizitiile de ambalaje, utilizarea spatiilor de preracire si racier si a mijloacelor de transport.
  5. Sa-si cunoasca foarte bine costurile de productie/articol/UM/tehnologie/sezon.
  6. Sa monitorizeze foarte atent evolutia pietii din punct de vedere al preturilor/UM/articol/sezon.
  7. Sa convina cu benificiarul modalitatile de ambalare/articol, dar tiinand cont si de impactul per UM articol cu pretul ambalajului.
  8. Documentare foarte atenta asupra lantului de frig si a pierderilor tehnice /articol astfel incat sa nu apara problem in valorificarea legumelor.
  9. Optimizarea actiunilor de management si organizare a activitatilor din ferma, asociatie de producatori, cooperative agricole sau alte forme de organizare astfel incat sa satifacem urmatoarle asteptari ale lanturilor comerciale:
  • Asigurare livrarilor conform graficelor stabilite si la standardele de calitate cerute de beneficiar.
  • Respectarea legislatiei in viguare asupra modalitatii de etichetare.
  • Suport informational pentru eventualele campanii publicitare pentru o anumita gama de articole.
  • Suport din punct de vedere pret/calitate si cantitate in perioadele in care lantul commercial doreste sa intreprinda anumite activitati sezoniere (targurile de vara si/sau toamna sau campanii de educarea a clientilor; cantitati pentru degustari si cokings sow-uri).

Toate cele mai sus prezentate pot fi asigurate de marile exploatatii legumicole sau de diferite modalitati associative care activeaza in domeniul productiei de legume prin specializarii personalulu in patru mari departamente:

  1. Productie
  2. Contrulul calitatii si a modului de ambalare/articol/sezon conform celor stabilite cu benificiarul
  3. Depozitare si transport
  4. Vanzari

Succes.